SE DE KOMMENTAR JEG HAR FÅET DE SIDSTE PAR DAGE

Et must-see for dig, der elsker at rejse!

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg meget hellere vil være i Malaga end Danmark. Jeg er fuldstændig faldet pladask for Spanien. Det gjorde sådan set allerede i en meget ung alder. Jeg får en følelse af glæde når jeg er der, som slet ikke kan sammenlignes med andre lande. Et sted jeg rigtig gerne vil besøge er selvfølgelig Los Angeles. Først når jeg har været der, føler jeg at jeg kan sige “Spanien kunne jeg godt forestille mig at bo”. Lige nu kan jeg nemlig godt se mig selv bo i Spanien, men jeg tror nu også Los Angeles kunne være noget for mig.
En af dagene i Spanien besøgte Christian og jeg Gibraltar. Der har jeg aldrig været, og det lå kun små tre timers kørsel fra Nerja, så det skulle vi selvfølgelig se. Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente udover at det er et land under britisk styre, på den sydlige del af den Iberiske halvø, og at sproget er engelsk.
Det skal du gøre hvis du besøger Gibraltar: Vi havde heldigvis lejet en bil i lufthavnen, så det var dejligt nemt at tage til Gibraltar fra Nerja. Bare turen i sig selv, langs “solkysten” er også værd at anbefale. Vi parkerede på en parkeringsplads som lå lige ved grænsen til Gibraltar. Tror den er beregnet til gæster der vil besøge Gibraltar. Anyways..

Vi parkerede og gik ind. Du skal huske dit pas, da det jo er et nyt land du går ind i. Efter paskontrollen laver mange den fejl, at de tager bussen, så snart de er kommet, som fører dem over landingsbanen (Gibraltar har deres egen lille landingsbane). Vi valgte derimod at gå over landingsbanen, hvilket er en kæmpe oplevelse i sig selv. Vi fik nemlig lov til at opleve et fly lette kun 30-40 meter fra os. Det var ret specielt. Så for guds skyld, tag ikke bussen, til at begynde med. Det tager ca. 10-15 minutter at gå fra paskontrollen til byen, med mindre der selvfølgelig er eet fly der er ved at lette eller lande. Da vi kom ind til byen, blev jeg først lidt skuffet. Det så utrolig turistede ud, og lignede egentlig alt andet. Men der tog jeg fejl. Lige 2 minutter længere væk, op ad en lille hovedgade blev jeg helt paf. Det var nemlig en en bid af Spanien blandet med England. Det vil sige at der var palmer og alle de eksotiske ting som nu en gang er i de varmere lande, blandet med den røde telefonboks og pubs på gadehjørnerne, som man forbinder med England. Samtidig kører der engelske dobbeltdækker busser rundt. Det er simpelthen sådan en super fed oplevelse, som jeg aldrig har oplevet før. Hvis nogle af jer har set serien “Black Sails”, så minder byen lidt om et moderne Nassau. Bortset fra at der var pirater dengang, og de selvfølgelig ikke havde dobbeltdækkerbusser og mønttelefoner. Men selve de “engelske” bygninger blandt palmer er virkelig fantastisk. Alt er tax free derinde, og det er utroligt billigt. Vi spiste det lækreste sted nede ved marinanen, og kom kun af med 37 pund, hvilket svarer til lidt over 300 danske kroner.
Der er utroligt rent, og alt hvad man ser er nyt, flot og spændende. En af de ting som vi rigtig gerne ville have besøgt, var selvfølgelig aberne oppe på bjerget. Desværre var vejret så dårligt da vi besøgte Gibraltar, at det ikke var sikkert at de ville komme frem. Det regnede og tordnede, hvilket selvfølgelig gjorde turen lidt ærgerlig, da jeg vil vædde med at det hele havde være endnu smukkere hvis solen havde skinnet. Så vi droppede aberne. Men besluttede os i stedet for bare at gå og gå og gå. Og dermed ville vi se en masse ting på vejen. Alt var bare utroligt, og jeg kom hjem med en fed oplevelse, som jeg virkelig kan anbefale til alle. Det er bestemt ikke sidste gang jeg vil besøge Gibraltar! For jeg bliver nødt til at opleve det land med solskin. Heldigvis tror jeg det var den rigtige årstid vi besøgte det på. For jeg tør slet ikke tænke på hvor turistede der er midt om sommeren.

dscn31911 84856966
aerial-view

300 kr. for det her lækre måltid lige ved vandet. Jeg sidder og er lidt halv sulten lige nu, og synes faktisk ikke det ser ud af meget på tallerken. Men det var skam mere end rigeligt til to personer. På billedet nedenfor kan du se hvor vi spiste. Det er nemlig det “lille” træhus ved siden af det store skib. Faktisk er skibet et der altid holder til der. Det bliver nemlig brugt som et hotel. Det var møghamrende flot!