SPAR 20% PÅ NIKE TRÆNINGSTØJ.

Vi tog en tur på Bakken!

Reklame for Bakken:
Bakken er et sted man simpelthen besøger for lidt. Når jeg skriver “man” mener jeg mig selv, og dem jeg kender. Jeg har været på Bakken før, men det er mange år siden. Min første gang på Bakken var i forbindelse med at jeg optrådte der som barn, da jeg havde vundet børne mgp. Jeg er  i tvivl om hvor mange gange jeg efterfølgende optrådte der, da det jo er ved at være 9 år siden jeg udgav mit sidste børne album. Det første album kom i 2003, så hvor mange gange jeg præcist har været på Bakken, har jeg svært ved at huske.
Men jeg vild med at være der! Min kæreste og jeg tog toget derud, og da vi gik igennem skoven på vej hen til Bakken, var vi omringet af de smukkeste omgivelser. Vi blev hurtige enige om at vi snart ville tage herud igen og løbe en tur.

Min kæreste og jeg tog derud om aftenen og startede ud med at spise noget aftensmad. Så var bunden ligesom lagt. Vi spiste på den restaurant der hedder Bøgely. Det er en virkelig hyggelig restaurant, hvor man kan sidde under åben himmel. Himlen var helt blå og solen skinnede, så det kunne faktisk ikke være mere perfekt. Vi startede naturligvis ud med en stor fadøl, og kiggede på menukortet imens. Det var et meget simpelt menukort, hvilket passede os rigtig fint. På den måde var vi fri for at skulle vælge imellem 1000 ting.

img_8258-1 img_8261-1

Efter maden gik vi en tur rundt på Bakken. Vi ville lige se os omkring og kigge på de forskellige ting, inden vi prøvede nogle forlystelser. Der var vild god stemning alle steder vi gik. Både børn og voksne havde, på en eller anden måde, den samme følelse. Den her glæde ved at få suset i maven, når man prøver nogle forlystelser.

Vi prøvede en masse forskellige forlystelser. Og én ting var sikkert! Jeg skulle ikke hjem før jeg havde prøvede den helt klassiske forlystelse, som er et absolut must når man er på Bakken! Nemlig den helt gamle trærutchebane, som har været på Bakken siden 1932. Jeg er ret vild med den rutchebane, fordi den ikke er for vild, men alligevel får jeg et kæmpe sus i maven.
Da vi var færdige med at prøve de forskellige ting, besluttede vi os for at sidde og få en øl. Stemningen var så god, og vejret kunne ikke have været mere perfekt. Vi sad og nød det hele samtidig med der var noget live musik. Derefter gik turen hjem til København. På vejen ud fra Bakken så vi en mand der stod, og tog nogle billeder ind mod skoven. Jeg blev hurtig nysgerrig og så derefter at der stod en hjort. Det var altså vild fascinerende! Vi kom lige fra vilde forlystelser, til at der pludselig står en hjort 20-30 meter fra os. Det var så hyggeligt!

img_8286-2 img_8285-2

Jeg ved ikke om i overhovedet kan fornemme hvor tæt den er på os? Jeg undrede mig meget over at den var så tæt på. At den på ingen måde var bange. Den tullede bare lidt rundt og hyggede sig. Muligvis fordi den er så vant til mennesker. Det synes jeg altså er helt fantastisk!